dijous, 17 de gener del 2008

Sis mesos de govern

Aquest mes es compliran sis mesos des de la constitució del nou govern municipal format per CIU, PSC i ERC. El nostre partit, va entendre perfectament el resultat electoral i, sabedor de la voluntat popular, va bastir un pacte de govern basat en un acord programàtic que respecta, de forma molt àmplia, els compromisos electorals defensats per CIU davant el poble de Santa Perpètua.






















L’acord de govern es va materialitzar el dia 2 de juliol en una definició del cartipàs municipal d’acord amb el qual la federació de CIU ocupa la 2ª tinença d’alcaldia i la presidència de l’àrea d’organització i règim interior, a més d’encapçalar les regidories d’organització i règim interior, els serveis municipals de manteniment d’obres i jardins, promoció local (turisme), el patronat d’esports i la regidoria de nous projectes encarregada, entre d’altres coses, d’impulsar el teatre auditori i el nou centre cultural previst per a la nau gran del Vapor.

Durant aquests primers mesos de govern hem desenvolupat una tasca feixuga; els nostres regidors, Joan MESTRES i Martí BAYÉS, han començat a endagar un conjunt de projectes que, formant part del programa de CIU, varen ser incorporats al Pacte de govern. En aquest sentit, val la pena recordar la tasca desenvolupada en totes les àrees de gestió de les quals en tenim la competència:



Organització i règim intern

Aquesta Àrea de govern, de la qual n’ostenta la Presidència el segon tinent d’alcalde i cap de llista de la Federació Joan MESTRES, està composada per les regidories d’hisenda i serveis econòmics, recursos humans, seguretat ciutadana i via pública, organització i règim intern de l’Ajuntament, promoció local, comerç, consum i indústria i promoció econòmica.

Les principals tasques desenvolupades en els diferents departaments que gestionen els nostres regidors han estat, fins el moment, les següents:

  • Projecte de modernització del Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) amb l’objectiu de millorar-ne les prestacions, ampliar el catàleg de serveis i tràmits per a la ciutadania i dotar de més qualitat el servei. A més, s’està treballant per a fer possible, en un termini de temps breu, l’ampliació de l’horari d’atenció al públic i la desconcentració del servei i del Registre general de l’ajuntament a d’altres equipaments públics, per facilitar la gestió de tràmits als ciutadans/nes que viuen allunyants del centre vila.
  • Estem endagant un projecte de nova gestió integral de l’Ajuntament, amb l’objectiu de garantir l’adopció de polítiques transversals i definir els paràmetres per assolir models de gestió gerencial per àrees de responsabilitat.

Promoció local
  • En l’àmbit de la promoció local (turisme), un any més hem realitzat la il·luminació nadalenca, amb la voluntat d’arribar a tots els barris, la festa de la llum i la Fira de Santa Llúcia, activitats destinades a donar a conèixer el poble i fer gaudir a grans i petits amb activitats de caire lúdic i social.
  • També s’està preparant la nova imatge corporativa de Santa Perpètua, amb la idea de senyalitzar-lo adequadament i fer-lo més atractiu per habitants i foranis. El projecte de creació de la IMATGE DE SANTA PERPÈTUA estarà llest abans de tres mesos i suposarà donar un tomb a la imatge del municipi i, alhora, ha d’actuar com reclam de les nostres potencialitats i atractius patrimonials, culturals, esportius i socials.

Servei Municipal de manteniment d’obres i jardins
  • Incorporació de nous elements a la plaça de la vila (pèrgola), dotació de guarniments florals a l’ajuntament i renovació de bancs en diferents carrers i places (rambla, per exe.).
  • Licitació i propera construcció de l’aparcament públic en la plaça del Vapor amb l’objectiu de descongestionar els carrers del centre i facilitar l’accés a la zona comercial.
  • Rehabilitació de diferents carrers malmesos i arranjaments de zones en mal estat.

Patronat d’Esports
  • Realització del pla d’usos de la ciutat del futbol, que inclourà els nous camps de futbol de Santa Perpètua.
  • Gestió de les subvencions necessàries de la Generalitat per fer front al finançament de l’equipament.
  • Obres de reforma i rehabilitació de diferents instal·lacions del pavelló antic.
Nous projectes

  • Teatre-auditori: preparació del Plec de condicions administratives i tècniques per a la licitació del projecte executiu del teatre a l’espai de la Granja Soldevila. El Plec s’aprovarà el mes de gener amb la intenció d’iniciar les obres a les darreries del 2008.